Usuwanie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Podegrodzie

Treść
Zgodnie z „Krajowym planem usuwania wyrobów zawierających azbest” termin rozwiązania problemu unieszkodliwiania tych odpadów powinien nastąpić przed 2032 r. W związku z powyższym przypominamy mieszkańcom Gminy Podegrodzie o możliwości skorzystania z programu usuwania odpadów zawierających azbest.
Program usuwania odpadów zawierających azbest w roku 2021 realizowany jest ze środków budżetu powiatu nowosądeckiego oraz budżetu gmin uczestniczących w realizacji programu. W związku tym, iż Gmina Podegrodzie kontynuuje, uczestnictwo w realizacji tego programu zachęcamy mieszkańców do korzystania z tej możliwości.
Celem programu jest pomoc w usuwaniu odpadów zawierających azbest, polegająca na odbiorze tych odpadów z terenu nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu nowosądeckiego. Pomoc polega na pokryciu kosztów usunięcia odpadów tj. pakowaniu, załadunku, oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Koszty związane z demontażem elementów budowlanych zawierających azbest nie mogą być objęte pomocą i są ponoszone przez właścicieli nieruchomości.
Usuwanie odpadów zawierających azbest koordynuje Powiat Nowosądecki.
Wszelkie informację odnośnie programu usuwania odpadów zawierających azbest dostępne są na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu (Program usuwania odpadów zawierających azbest).
Wniosek należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33,
33-300 Nowy Sącz
Kontakt w sprawie realizacji wniosków dostępny jest pod numerem telefonu: 18 414-16-35.
Dodatkowe informacje można również uzyskać w Urzędzie Gminy Podegrodzie pod numerem telefonu: 18 448-49-59.