Wczesnoszkolny uczeń dziś, kompetentny pracownik jutro – indywidualizacja nauczania szansą na rozwój Gminy Podegrodzie
Treść
Projekt p.n. „Wczesnoszkolny uczeń dziś, kompetentny pracownik jutro – indywidualizacja nauczania szansą na rozwój Gminy Podegrodzie” finansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Głównym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów klas I – III
z 10 szkół podstawowych z terenu Gminy Podegrodzie poprzez indywidualizacje procesu ich kształcenia.
W ramach projektu, w okresie od 1 lutego 2012 r. do 31 stycznia 2013 r. uczniowie klas I - III biorą udział w zajęciach dodatkowy:
1. Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Brzeznej
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
c) zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie;
d) zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych językowo – język angielski.
2. Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Brzeznej - Litaczu
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
3. Szkoła Podstawowa w Długołęce - Świerkli
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematyczno – przyrodniczych.
4. Szkoła Podstawowa im. płk Narcyza Wiatra
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematyczno – przyrodniczych.
5. Szkoła Podstawowa w Mokrej Wsi
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematyczno – przyrodniczych.
6. Szkoła Podstawowa im. Mieczysława Wieczorka w Olszanie
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematyczno – przyrodniczych.
7. Szkoła Podstawowa im. Świętej Kingi w Olszance
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) rozwijające zainteresowania matematyczno – przyrodnicze uczniów uzdolnionych;
c) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
8. Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Rogach
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
9. Szkoła Podstawowa w Stadłach
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
10. Zespół Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych im. Bł. O. Stanisława Papczyńskiego
w Podegrodziu
a) zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
b) zajęciach dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
c) zajęciach logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
d) gimnastyki korekcyjnej;
e) zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie;
f) zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych przyrodniczo;
g) zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych językowo – język angielski.
Projekt przewiduje również doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych w materiały dydaktyczne.
Łącznie projektem objętych zostało 284 uczniów, w tym 127 dziewczynek i 157 chłopców.
Całkowita wartość projektu wynosi 331.113.30 zł